Ralph Koenis
Directeur
Mijn naam is Ralph Koenis en sinds 1 juli 2024 ben ik met trots directeur van Welzijn De Meierij. Per 1 januari 2025 fuseren wij met ONS welzijn in Veghel en samen gaan we verder als Sociaal Werk Meierijstad.
Ik zie het als een hele mooie opdracht om, samen met onze professionals en vrijwilligers, van waarde te zijn voor alle inwoners die onze hulp nodig hebben. Maar we zijn er niet alleen voor de hulpvragers, ook voor de inwoners die andere mensen hulp bieden of willen ondersteunen. Wij zijn er voor iedereen!
Ik geloof sterk dat iets voor een ander betekenen bijdraagt aan levensgeluk en zingeving. Daarbij sluiten we niemand uit.
We staan dicht bij onze inwoners en helpen hen, samen met hun netwerk, zodat zij kunnen doen wat zij graag willen doen. We kijken altijd naar wat wél kan!
Graag tot een volgende ontmoeting.
Cherdine van Zutphen
Management
Hoi, mijn naam is Cherdine van Zutphen. Ik ben sinds 2015 -met veel plezier- werkzaam bij Welzijn De Meierij. Welzijn De Meierij werkt samen met ONS welzijn, Farent, Lumens en MEE binnen de Coöperatie Sociaal Werk Meierijstad. Samen bouwen we aan een sociaal, vitaal en inclusief Meierijstad. Ik heb daarin voor heel Meierijstad extra aandacht voor de coördinatie van en ontwikkelingen binnen de deelgebieden jongerenwerk, VVE, vergroten basisvaardigheden, mantelzorg, dementie en eenzaamheid. Daarnaast werk ik samen met de gemeente aan brede ontwikkelingen zoals de doorontwikkeling van de toegang en de coördinatie van welzijn voor de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne.
Wat mijn werk zo leuk maakt; er is veel goede energie, kennis en kunde in Meierijstad. Bij alle betrokken vrijwilligers, inwonersinitiatieven, de professionals binnen onze teams en de netwerkpartners in heel Meierijstad. Samen werken aan een samenleving waarin iedereen mee kan doen geeft mij energie. Zie jij kansen tot samenwerken? Bel of app me gerust wanneer we iets voor elkaar kunnen betekenen.
Mireille Vercruysse
Bedrijfsbureau
Hallo allemaal, ik ben Mireille Vercruysse en ik ben sinds 2009 werkzaam bij Welzijn De Meierij. Ik ben begonnen met werken bij BWI Het Palet en zijn toen met Salus gefuseerd. Dit is wel een mooi proces, want bij de fusie kwamen twee organisaties samen met veel knowhow, maar met toch een andere leeftijdscategorie. Ondertussen zijn we aan het verjongen en dat is ook heel mooi om te zien, al dat enthousiasme (en hoor ik ondertussen bij die “andere leeftijdscategorie”)
Ik ben coördinator van de administratie en heb een ondersteunende rol in automatisering. Administratie is het eerste aanspreekpunt voor deelnemers, cursisten en bezoekers, zowel telefonisch, per post en aan de balie en zorgen dat de mensen op de juiste plek of sociaal werker terecht komen. Verzorgen alle uitgaande post voor cursussen, uitnodigingen, nieuwsbrieven en bijeenkomsten. We ondersteunen alle sociaal werkers bij hun taken en activiteiten. Eigenlijk doen we te veel om op te noemen. We hebben in 2021 tijdens corona toch nog ruim 90 cursussen, ontmoetingsactiviteiten of projecten gehad waar de administratie iets voor heeft betekend. Dus we hebben ons niet hoeven te vervelen.
Heb hier vanaf dag één met veel plezier gewerkt en hoop dit nog lang te mogen doen!
Sara van Bree
Bedrijfsbureau / Communicatie
Hoi allemaal, ik zal me even voorstellen. Ik ben Sara en ik woon in Schijndel.
Ik vind het leuk om met mensen om te gaan en sta graag met veel enthousiasme voor jullie klaar!
Anique van den Bergh
Bedrijfsbureau
Hoi, ik ben Anique van den Bergh en al sinds 2009 werkzaam bij eerst BWI Het Palet en later Welzijn De Meierij.
Mijn werkzaamheden bestaan voornamelijk uit de financiële administratie, personeelsadministratie en andere voorkomende administratieve werkzaamheden.
Ik ben vier ochtenden in de week te vinden op ons kantoor in Schijndel waar ik mijn vaste werkplek heb. Ook werk ik nog samen met drie andere collega’s van de administratie. Op financieel gebied verzorg ik de inkoop- en verkoopfacturen, aansluiten grootboekrekeningen, opstellen kwartaaloverzichten, aansluiten kas en banksaldi.
Verder maak ik arbeidsovereenkomsten op voor nieuwe medewerkers en verwerk de declaraties in ons salarissysteem en zorg er ook voor dat de salarissen aan het einde van de maand betaald worden. Ook ondersteun ik collega’s bij het maken van begrotingen voor projecten en andere zaken.
Ik ben erg blij dat ik ook in de Coronaperiode naar mijn werk kon gaan. Ik vind het erg fijn om contact te hebben met collega’s, maar ook met de vrijwilligers. Dit maakt o.a. dat ik het werk erg leuk vind om te doen.
Ik hoop dan ook nog lang werkzaam te zijn bij Welzijn De Meierij!
Lambèr van de Burgt
Beheer
Hallo, graag stel ik me voor, ik ben Lambèr van de Burgt en ben beheerder bij Welzijn de Meierij.
Ik ben het aanspreekpunt van alle werkplaatsen, hier stuur ik de vrijwilligers aan. Ook heb ik contacten met verenigen, stichtingen en instellingen voor het maken van opdrachten en maak hiervoor de offertes. Ook doe ik hiervoor de inkopen en regel ik de verkoop van de fietsen op maandag- en vrijdagochtend.
Ook zorg ik dat alle medewerkers een beroep op mij kunnen doen met bijvoorbeeld het regelen van een telefoon en een computer, kantoorartikelen worden door mij ingekocht en zorg dat de ruimtes in orde zijn voor bijeenkomsten.
Harrie Cromsigt
Beheer
Hoi, ik ben Harrie Cromsigt en werkzaam als werkplaatsbegeleider bij Welzijn De Meierij. Toen Cor Rijkers in 2014 stopte als begeleider, werd mij gevraagd of ik de job wilde overnemen. Ik ben drie ochtenden te vinden in de werkplaatsen, waarvan één ochtend als vrijwilliger. Waar ik vooral van geniet is het omgaan met de verschillende vrijwilligers en het maken en begeleiden van alle voorkomende producten in de werkplaatsen.